شناسهٔ خبر: 172492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۵۰ کیلومتر خط کشی در محورهای شهرستان فراهان استان مرکزی

مهدی فراهانی اراک رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان در استان مرکزی از اجرای ۵۰ کیلومتر خط کشی از ابتدای سال جاری تاکنون در محورهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهدی فراهانی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فراهان با اشاره به فعالیت‌های ۴ ماهه سال جاری در حوزه راه‌های شهرستان فراهان اظهار کرد: در راستای ایمن‌سازی نقاط مستعد حادثه و افزایش ضریب بخشندگی حاشیه راه‌ها، عملیات شانه سازی، رفع نقاط پرتگاهی و احداث شیب شیروانی در محور آهنگران – ساروق به طول ۵ کیلومتر با حجم خاکی ۸۳۰۰ مترمکعب اجرایی شد.

وی افزود: همچنین در همین راستا عملیات تنظیم شیب شیروانی در محور فرمهین – تفرش و فرمهین – اراک به طول ۷ کیلومتر و شانه سازی و احداث شیب شیروانی در محور فرمهین – تفرش به طول یک کیلومتر با حجم عملیات خاکی ۱۶۰۰ مترمکعب نیز صورت گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان با بیان اینکه به منظور تسهیل در رفت و آمد کاربران جاده‌ای محورهای خاکی شهرستان نیز به طول ۴۰ کیلومتر تسطیح و رگلاژ شده است، ادامه داد: برای افزایش کیفی سطح جاده‌ها نیز لکه‌گیری با آسفالت گرم و سرد به میزان ۵۰ تن در محورهای مواصلاتی شهرستان انجام شده است.

فراهانی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در راستای رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار صورت می‌گیرد، آسفالت راه‌های روستایی با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که در همین راستا زیرسازی و آسفالت محور ماستر –گونه به طول ۵ کیلومتر بعد از ۱۰ سال تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای ارتقای ایمنی راه‌های شهرستان عملیات خط‌کشی محورها به طول ۵۰ کیلومتر اجرایی شد؛ همچنین به همین منظور عملیات نصب، تعمیر و به‌روزرسانی ۷ دستگاه چراغ چشمک‌زن و پلیسی، ساخت راه دسترسی در تقاطع آهنگران و ایمن‌سازی محوطه کارگاهی، رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌ها، ریزش برداری و تعریض در محور کلاً – هفتان و... نیز صورت گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فراهان یادآور شد: همچنین برای افزایش سطح ایمنی در جاده‌های فراهان، عملیات تعویض تابلوهای آسیب دیده و فاقد بازتاب و اصلاح تعویض شبرنگ تابلو اطلاعاتی در محور فرمهین – اراک و فرمهین-آقازیارت و اصلاح، نصب، تعویض و شستشوی ۲۰۰ عدد انواع تابلو و علائم در محورهای حوزه استحفاظی نیز اجرایی شد.

فراهانی بازدید مستمر و دوره‌ای از شرکت مسافربری، بازدید از مجتمع خدماتی و رفاهی توسط کارشناس واحد حمل و نقل اداره فراهان، تشکیل تیم مشترک با پلیس راه اراک – فرمهین به منظور کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل و پایش حداکثری و نظارت و کنترل و اعمال جریمه بر اضافه تناژ حمل بار در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان فراهان با همکاری گشت‌های پلیس راه آهنگران را از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت برشمرد.